Naar Vancouver

14 juli 2017

Overtocht met de Ferry naar Nanaimo. Na aankomst een stop gemaakt om het gas erop te zetten (die moest eraf op de boot) en wat te eten in de Camper. We waren gestopt op een parkeerplaats bij een Universiteit, foutje, maar de parkeerwacht vond het prima zolang er nog plaats was.

Mooie rit naar Stamp River, aan de rivier een plek om te overnachten. Vanaf de Campground een mooie wandeling gemaakt langs de rivier. Tijdens de wandeling kwamen we langs een visladder en waterval.
Een visladder bestaat uit een aantal bakken die de vissen helpen het hoogteverschil te overwinnen. Een ervan is voorzien van een glazen wand en een camera waardoor je de voorbij zwemmende vissen kan zien op twee schermen. Jaarlijks passeren zo'n 44 miljoen vissen de visladder bij Stamp River. Eind zomer begin herfst kun je de vissen letterlijk zien springen tegen de stroming op.

Na het eten nog even de rivier ingedoken, zacht (en koud) water. Midden in de natuur in kraakhelder water... Zo bijzonder.

Helaas mogen er momenteel geen vuurtje gemaakt worden ivm de bosbranden in British Colombia. Onze geplande route lijkt nog vrij te zijn van bosbranden.
Een Canadees gezin heeft ons een gashaard uitgeleend; Camping without a fire isn't camping.