Mount Robson en Jasper

22 juli 2017 - Jasper Nationaal Park, Canada

Gisteravond bezoek van de Police... Onze (nota bene Hollandse) overburen hadden bij de receptie gemeld dat wij een vuurtje aan het stoken waren. In het grootste deel van BC is het slechts toegestaan met propane vuur te maken en te BBQ-en. Aangezien het in de avonden fris kan zijn, hebben we besloten een gashaard aan te schaffen.
De agente heeft onze gashaard grondig nagekeken en op het keurmerk gecontroleerd, uiteraard was alles in orde en hebben we vervolgens de rest van de avond weer heerlijk bij de haard kunnen zitten.

Vanochtend onze reis voortgezet naar Jasper. Onderweg het nodige wild gezien. Er stak voor onze Camper een Black Bear over, gaaf! Later zagen we er 1 in de berm en een tweetal herten met enorme geweien.

Bij Mount Robson gestopt, even geluncht en een pittige wandeling naar Kinney Lake. Kinney Lake ligt in de schaduw van Mount Robson. Een hike van 9.9 kilometer met een hoogteverschil van 130 meter. Ging super!
Een groot deel van de route liep langs het water. De kleur van het water is turquoise te noemen. Wij vermoeden doordat het water veel kalk en mineralen bevat, dat gaan we nog uitzoeken. Waanzinnig mooi de kleur en de kracht van het water. De weerspiegeling van de Mount Robson in het meer is prachtig. Bijna niet te geloven dat we deze natuur 'live' voor ons zien.

Doorgereden naar Jasper, onze Campground opgezocht, eten en een planning maken voor morgen :) Rond onze campsite liepen wat herten, mooi hoe mensen en dieren hier samen komen.

1. Mirjam:
    24 juli 2017
    Ik zit bij jullie op de achterbank(-;
  2. Herma:
    24 juli 2017
    Waan mij bijna in canada
  3. Heleen:
    25 juli 2017
    Geen foto's van de beer?