Banff (2)... Toch nog wat wild :)

29 juli 2017 - Banff National Park, Canada

Vroeg in de ochtend vertrokken, route Bow Valley Parkway. Een route waar in de ochtend geregeld wild word gezien. Op een doodgereden marmot, een eekhoorn, een kraai, een hert op grote afstand en de fam. Besselink na geen wildlife te bekennen.

Een stop gemaakt bij Johnston Canyon, croissantjes gebakken :) voor het ontbijt en hierna twee trails gewandeld; Upper and Lower falls. Een route over boardwalks bevestigd aan de berg. Mooie constructie en de enige manier om als redelijk eenvoudige wandeling bij de watervallen te komen. Er is natuurlijk ooit iemand geweest die deze watervallen ontdekt heeft, diegene heeft een flinke klim gemaakt.
Bij de parkeerplaats is een klein souvenirs winkeltje waar echt heerlijke cappuccino's verkocht worden.
Het is goed dat we vroeg bij Johnston Canyon waren, bij vertrek was de parkeerplaats overvol en er stond een enorme rij auto's langs de weg geparkeerd.

Trail 9 Marsh loop gewandeld, zou een route langs de natuurlijke hotsprings zijn, bleek dat de hotsprings te zien waren bij een extra lus aan het begin van de trail. Beetje suffe wandeling met veel muggen... In elk geval weer lekker wat kilometers gemaakt.

Eind van de middag bijkomen in een onnatuurlijke hotspring en genieten van de zon. Parkeren was hier nogal een uitdaging, dus een extra rondje gereden en herten op de weg gezien. En op weg naar de Campground stak er een Wolf de weg over. Heel bijzonder.

Vanavond aardig wat rook rond de bergen in Banff, de bosbranden houden aan. Op onze geplande route zijn vooralsnog geen wegafsluitingen.

1. Mimi Seegers - Schipperheijn:
    30 juli 2017
    Spannend hoor de bosbranden........blijf maar lekker uit de buurt.
  2. Herma:
    30 juli 2017
    Jullie lopen aardig wat af, sportief. Blijf inderdaad maar bij de bosbranden weg. Groetjes van ons.
  3. Mama:
    31 juli 2017